První návštěva posilovny: Jak se připravit a čím začít?

Konečně jste se odhodlali na vaši první návštěvu posilovny? První návštěva posilovny může být pro mnohé z Vás nepříjemná. Než do ní vyrazíte, může vám pomoci několik začátečnických rad, abyste se v posilovně cítili lépe. S čím začít a na co se připravit při první návštěvě posilovny?

Začátky

Při první návštěvě posilovny myslete na to, že všichni, kdo s vámi v posilovně jsou, museli začínat stejně jako vy. To znamená, že také museli přijít do posilovny jako začátečníci a vše se zde naučit. Nenechte se tedy rozhodit pocitem méněcennosti či trapnosti. Všichni do posilovny chodí shodit přebytečná kila a to, že se k nim přidáte i vy, vás naopak šlechtí.

Co si sbalit?

Příprava začíná už doma. Co vše byste si do posilovny měli sbalit? Klíčové je vhodné sportovní oblečení, které vám bude dobře sedět, a především se v něm budete cítit dobře. I když máte doma krásný sportovní set na tělo, ve kterém se však zatím necítíte dobře, nevolte jej a zkuste kompromis, ve kterém vám bude dobře i při různorodém pohybu.

Důležitou položkou jsou také boty. Ty by měly být sportovní, čisté a pohodlné. Nezapomeňte ani na malý ručník, popřípadě velký ručník a potřeby na sprchování, ale to jen v případě, že se budete chtít v posilovně poté vysprchovat. Malý ručník poslouží při cvičení jako ochrana před zpocenými stroji. Hodit se vám mohou i rukavice, které chrání ruce před mozoly. Ty však oceníte spíše později, budete-li zvedat těžší váhy.

Hodit se vám může také menší svačina po návštěvě posilovny. Sbalte si například ovoce či proteinovou tyčinku, která vám rychle dopřeje ztracenou energii.

Poprvé s parťákem

Ve dvou se to lépe táhne. První návštěva posilovny s parťákem vám dodá odvahu.
Ve dvou se to lépe táhne. První návštěva posilovny s parťákem vám dodá odvahu.

Do posilovny se poprvé můžete vydat také s podporou, ideálně člověkem, který trénuje a v posilovně to již dobře zná, navíc ví, jak by měl trénink vypadat, alespoň co se týká sérií a opakování. Prvotní návštěva v posilovně pro vás totiž může být celkem zmatečná, nové stroje, neznámí lidé, nový prostor. Parťák vám může nejen dodat sebevědomí, ale také vás uklidnit a seznámit se všemi stroji.

Cvičení během první návštěvy

Při prvotní návštěvě posilovny na to jděte pomalu. Nevrhejte se rovnou na činky. Seznamte se s posilovnou a začínejte v oblasti kardio cvičení. Zde můžete využít běžící pás, rotoped či orbitrek. Dopřejte si cca 20 minut kardia poté si zajděte na některý ze strojů. Začínejte s nízkým zatížením, proveďte 10-12 opakování ve třech sadách a stroje střídejte tak, abyste rovnoměrně posilovali ruce, nohy a břicho. Tak procvičíte všechny svalové skupiny a trénink nebude jednotvárný. Po tréninku se nezapomeňte řádně protáhnout.

Kdy přijít znovu?

I když budete mít po první návštěvě fitka tělo trochu bolavé, neztrácejte vůli hned na začátku. Počkejte dva až tři dny a zkuste další trénink znovu. Snažte se si jasně nastavit dny, ve kterých budete chodit cvičit, a to především reálně, tedy tak že budete vědět, že posilovnu budete mít čas a sílu navštívit. Postupně můžete zkoušet nové cvičební stroje, přidávat zátěž i počet opakování. Ze začátku jsou ideálně 3 návštěvy posilovny za týden.

Osobní trenér

První návštěva posilovny s přítomností osobního trenéra pro Vás může být mnohem příjemnější.
První návštěva posilovny s přítomností osobního trenéra pro Vás může být mnohem příjemnější.

Přemýšlíte-li nad osobním trenérem, může to být dobrá volba, zvlášť pokud víte, že se sami k vydatnému cvičení prostě nedokopete. S trenérem za zády pro Vás může být první návštěva posilovny daleko produktivnější a zajímavější, než kdybyste šli do posilovny sami. Trenér pro vás navíc vypracuje tréninkový plán, kterého se můžete držet a pomůže vám i s jídelníčkem. Bude pro vás dobrým parťákem, který vás namotivuje a pomůže vám u tréninků vydržet. Osobní trenér přizpůsobí trénink vašim konkrétním potřebám, pohlídá si vás, abyste cviky vykonávali správně, díky čemuž můžete dosahovat rychleji lepších výsledků. Popřemýšlejte tedy i nad touto možností.

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Recenze na CBD Night olej

Recenze na CBD Night olej

Komentář

  1. 3. 9. 2020 at 19:33

    […] ČTĚTE TAKÉ: První návštěva posilovny: jak se připravit a čím začít? […]

Zanechej Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..