Motivace pro cvičení doma! Co efektivně funguje?

Posilovny a fitness zařízení se již brzy otevřou. Přesto se většina z nás nebude chtít hned pouštět do cvičení v posilovně, kde bude pravděpodobně velký nával. Snažte se touhu po cvičení v posilovně ještě ovládat a chraňte tak své zdraví. Cvičit totiž můžete stejně efektivně také doma. Chybí vám dostatečná motivace pro cvičení doma? Poradíme vám, co pomáhá.

Cvičební pomůcky

Motivace pro cvičení doma
Cvičební pomůcky

Pořiďte si domů cvičební pomůcky, díky kterým budete moci cvičit kdykoliv vás jen napadne. Základem je samozřejmě kvalitní karimatka, přidat můžete jednoruční činky, švihadlo, overball, TRX atd. Cvičební pomůcky vás k výkonu lépe motivují, jelikož přináší nové druhy cvičení, které můžete objevovat. Přece nenecháte nově nakoupené cvičební doplňky jen tak ležet doma v koutě.

Oblečení

Dobrá motivace pro cvičení doma pro vás může být i pořízení nového cvičebního oblečení, to funguje především u žen. Hezké fitness oblečení můžete nosit i doma, navíc se v něm nesmírně pohodlně cvičí. Objednejte si tak tričko a kvalitní legíny a pusťte se do sportování. I takovýto druh motivace je mnohdy účinným.

Vyhrazený čas

Klíčovým k úspěchu je také jasně vymezený čas na cvičení. Stanovte si například, že každé úterý, čtvrtek a neděli budete pravidelně cvičit. Vyhovuje-li vás spíše ranní cvičení, cvičte hned po ránu, jste-li spíše odpolední typ, nastavte si například, že budete cvičit vždy v 5 odpoledne. Díky pravidelnému režimu budete váš plán lépe dodržovat a na cvičení se začnete i těšit.

Cvičte podle videa

Motivace pro cvičení doma

Dobrou motivací je i cvičení podle internetových videí. Ideální je, najdete-li si program, který vás bude provázet například měsíčním vývojem. Budete-li cvičební program plnit pravidelně, budete mít nejen lepší pocit, ale udržíte si i při cvičení doba skvělou kondičku a posílíte celý organismus. Internetová videa jsou dnes také skvělým způsobem, jak oživit běžné protahování či posilování a získat trochu jiný pohled na cvičení. Zkoušet můžete také nejrůznější nové typy cvičení, která jsou dnes populární, ať už se jedná o zumbu, piloxing apod.

Sociální sítě

Účinný vliv na motivaci má i naše virtuální bublina, tedy sociální sítě, na kterých jsme aktivní. Začněte na sociálních sítích sledovat účty, které se zaměřují na zdravý životní styl, zdravou stravu, tipy na cvičení, motivaci apod. Sdílená videa, fotografie a informace na vás totiž podprahově působí. Pokud uvidíte spíše zdravá jídla a různé tipy na přípravu zdravých dobrot, budete více inspirování a motivováni ke zdravému stravování. Podobně je to také s pohybem. Uvidíte-li videa s nejrůznějšími cviky a fotografie spíše osvalelených jedinců, spíše si rozmyslíte, jestli si k svačině dáte sušenku nebo celozrnný chleba s arašídovým máslem. Co je zdravé, totiž může být i chutné.

Soutěžte s partnerem

Snažíte se co nejvíce času nyní trávit doma, abyste ochránili vás i vaší rodinu? Zkuste se s partnerem vyburcovat a navzájem soutěžit, ať už v tom, kdo za den ujde více kroků, kdo spálí více kalorií nebo za určitý časový úsek ztratí více centimetrů v pase. Skvělou motivací je i soutěžení, které se v těchto dnech dá nejlépe provozovat právě s partnerem. Motivovat se tak budete navzájem.

Pokud neholdujete soutěžení, můžete s partnerem místo soutěže vyzkoušet kooperaci a pustit se do společného cvičení. I spolupráce totiž vede k vzájemné podpoře a motivaci. Dopřát si můžete společné cvičení podle videa, kruhový trénink či zkusit jógová cvičení pro dva. Rozšíříte si tak obzory v oblasti párového cvičení a posílíte vaši kondici.

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..