Motivace k pohybu do nového roku: Jaké typy motivace opravdu fungují

S novým rokem se vždy snažíme namotivovat ke zdravějšímu životnímu stylu, ke kterému nepostradatelně patří i pravidelný pohyb. Donutit se však k návštěvám posilovny, běhu či plavání není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát a člověk si vždy najde řadu výmluv. Jaké způsoby a motivace k pohybu vám však mohou pomoci v tom, abyste s pohybem a sportováním opravdu začali?

Reálný cíl

Klíčové je stanovení si cíle, popřípadě cílů, po kterých toužíte. Měli by být zrealizovatelné, nemělo by se jednat o pouhé sny, které nemají reálný charakter. Například, toužím zhubnout 20 kg za rok je sice hezké přání, ale jen těžko splnitelné, navíc se jedná o přání, které zbytečně ublíží vašemu zdraví. Rádi byste zhubli 5 kg do letních měsíců, zpevnili bříško či nabrali svalovou hmotu? Snažte si stanovit jasný cíl, například během ledna zhubnu první kilogram a vždy 3 dny v týdnu nebudu jíst maso. Díky jasně stanoveným cílům si snáze splníte svá přání.

Viditelný cíl

Velmi účinná je také vizuální motivace s pomocí nejrůznější nápisů a fotografií. Chcete-li mít například opravdu vyrýsované břicho, umístěte si na mobil, ideálně na lednici, fotografie osob, které tohoto cíle již dosáhly. Díky tomu si dvakrát rozmyslíte, co dobrého si z lednice vyndáte. Motivovat vás mohou i různé nápisy, které si můžete umístit u vás doma či v práci.

Milovaný pohyb

Aby vám motivace k pohybu opravdu vydržela, potřebujete najít pohyb či sport, který vás bude opravdu bavit a naplňovat. To, že budete chodit do posilovny, běhat či na kruhový trénink jen proto, že chcete zhubnout, totiž mnohdy nestačí. Najděte si přesně takový druh pohybu, který vám bude vyhovovat a bude vás také bavit. Jednat se nemusí jen o klasické typy sportů, ale i o zajímavé varianty. Jde především o to, aby daný pohyb bavil právě vás.

S parťákem to půjde lépe

Motivace k pohybu- ve dvou se to lépe táhne
Motivace k pohybu- ve dvou se to lépe táhne

Dobrou motivací k pohybu je také to, pokud si najdete parťáka, který se do cvičení pustí s vámi, a můžete se navzájem motivovat. Parťákem do sportování se pro vás může stát váš partner, sestra, maminka, ale i kamarád ze střední. Najděte si takové parťáka, který bude mít vášeň ve stejném typu sportu jako vy, navíc bude mít podobné časové možnosti.

Začněte ochutnávkou

Do sportování a pohybu byste se nikdy neměli nutit. Nejvíce se bojíme zpravidla prvních návštěv nejrůznějších cvičení a lekcí. Začněte proto jen ochutnávkou cvičení, první lekcí, která bývá zpravidla také zadarmo. Právě na ní si můžete ozkoušet, jak se vám cvičení líbí a rozmyslet se, zda chcete chodit cvičit právě do těchto prostor a s danou instruktorkou.

Podpora

Motivace k pohybu a podpora vašeho okolí

Klíčová je v začátcích také podpora vašeho okolí, rodiny a nejbližších. Právě díky ní můžete přechod ke zdravému životnímu stylu dotáhnout do konce. Nebojte se proto říct o podporu vašich rodinných příslušníků. Vysvětlete jim, že je jejich podpora pro vás nesmírně důležité a že si jí také vážíte. Uvidíte, že s podporou půjde vše lépe.

Odměna

Nezapomeňte se za pravidelný pohyb a snahu také odměňovat, abyste brzy nedospěli k bodu zlomu. Stejně důležitý jako pohyb je také relaxace a čas strávený s vašimi blízkými.

Cvičební deník

Velmi nápomocný vám v motivaci může být i cvičební deník, do kterého si budete psát veškeré aktivity a úspěchy, zaznamenávat však můžete také vaše stravování, tedy příjem a výdej. Díky tomu získáte hezký přehled o tom, co vše zkonzumujete a nakolik se snažíte s vaší dosavadní váhou něco udělat. Reflexe je totiž v motivaci také klíčovou a může vám brzy prozradit, že postupujete špatně.
Čtěte dále: Jak si nastavit pravidelný cvičební režim a dodržovat ho

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Zlepšete svůj výkon pomocí meditace

Zlepšete svůj výkon pomocí meditace

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..