Bílkoviny – kolik jich pozřít pro svalový růst?
Bílkoviny – kolik jich pozřít pro svalový růst?

Bílkoviny aneb základní stavební kámen


Nejprve, bílkoviny a jejich množství

Každý magazín, či článek a tak podobně vám radí přijímat rozdílnou gramáž bílkovin na jeden kilogram vaší tělesné hmotnosti. Zkrátka, jeden něco pronese, druhý to potvrdí a třetí to vyvrátí.

Tak jak je to tedy s těmi bílkovinami?

Byly provedeny studie, které ukazují, že pokud přijímáte 1 gram bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti, vaše svalové přírůstky jsou minimální, nebo naprosto mizivé.

Pokud ale ovšem patříte do skupiny lidí, kteří přijímají 1,4 – 1,8 gramů bílkovin denně na kilogram hmotnosti,  jste v optimální hladině, kterou vaše tělo potřebuje.

Pakliže konzumujete nad 2 gramy bílkovin na kilogram tělesné váhy denně, vaše tělo není schopno tyto bílkoviny zpracovat a jejich přebytek se mění na glukózu. Rovněž zatěžujete trávení, u kterého je otázkou času, kdy se objeví prvotní příznak dietní chyby.

bílkoviny

S jakým odstupem je konzumovat

Problém bílkovin je ten, že se tráví o něco déle, nežli se tráví sacharidy, které slouží jako rychlý zdroj energie. Měli byste tedy jíst pravidelně, ale ne vždy mít jídlo vyloženě bohaté na bílkoviny.
Doba jejich vstřebávání je kolem 3-5 hodin a pokud tuto skutečnost narušíte dalším příjmem potraviny blahodárné na tuto složku, trávení se naruší a nestrávené zbytky vám začnou hnít ve střevech.
Tělo není zkrátka schopno takové množství strávit.

Možné následky nadbytečné konzumace bílkovin a jak si můžu pomoci sám

Jak jsem již zmínil, pokud dojde k jejich nadměrné konzumaci, začnou vám hnít ve střevech. To může mít za následek bolesti břicha, v horším případě zánět, který často nejvíce odnese červovitý výběžek, slepé střevo.
Takto špatně trávené jídlo se chová v těle jako toxin.

Pomůžete si tak, že budete konzumovat proteinové drinky. Speciálně pak syrovátkové, které mají výbornou vstřebatelnost a hodí se bezprostředně ke konzumaci po tréninku.

Další aspekt, který vám dopomůže, jsou trávicí enzymy.
Nikdy nejste schopni 100 % vstřebat bílkovinu, která je obsažena v  živočišných produktech. Proto je dobré podpořit vaše trávení a vstřebávání právě trávicími enzymy, které by měly být nedílnou součástí vašich doplňků.

V neposlední řadě nesmíme opomíjet vlákninu, která napomáhá správné funkci střev a chrání je. Zamezuje toxinům v usazování ve střevech.

bílkoviny

Jídelníček

Pokud točíte určitý zdroj bílkovin pořád dokola, vaše tělo se vůči němu stává imunní. Každé jídlo obsahuje totiž odlišné minerální složky, vstřebatelnost a tak podobně a později vašemu tělu může chybět konkrétní hladina minerálu, enzymů a jin. které dopomáhají ke správnému fungování celého organismu.

JAMES
Redaktor a překladatel, který neustále zdokonaluje své fitness znalosti. Společně získáme tvou vysněnou postavu!

Mohlo by se ti líbit

Jak sestavit tréninkovou hodinu?

Jak sestavit tréninkovou hodinu?

Jaké výhody má trénink ve dvou!

Jaké výhody má trénink ve dvou!

2 Komentářů

  1. 25. 8. 2018 at 14:13

    […] jak je to se stravou po cvičení? Po docvičení si dopřejte po 30 až 60 minutách vyváženou stravu bohatou na bílkoviny. V tento čas má totiž tělo nejlepší schopnost všechnu přijatou energii a živiny […]

  2. 30. 8. 2018 at 10:00

    […] růst základní živinu, tedy bílkovinu. Příčinou malého růstu svalové hmoty může být nedostatek bílkovin ve stravě. Příjem bílkovin by měl být zhruba 1,5-2 g bílkovin na kg tělesné hmotnosti, ale můžete […]

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.