TRX závěsný posilovací systém

Závěsný posilovací systém TRX je velice jednoduchý a zároveň multifunkční systém na posilování kompletně celého těla pouze s vlastní váhou, který je cenově dostupný, může na něm cvičit v podstatě každý a není vůbec náročný na prostor.

Původ TRX

Původně byl tento systém vyvinut americkou armádou pro vojáky, kteří trávili delší dobu v útrobách ponorek či lodí, které nenabízejí dostatek prostoru pro pohyb a posilování. Díky těmto popruhům byli vojáci schopni provádět veškeré možné cviky a udržovat se tak v dobré kondici po celou dobu pobytu na lodi. Systém se velmi rychle rozšířil i mezi civilisty a se stal velice populárním.

Dostatek prostoru

TRX nezabere moc místa

Skládá se totiž pouze ze dvou pevných popruhů, u kterých lze libovolně nastavovat délku a které nabízejí možnost uchycení rukou či nohou. Tyto popruhy se mohou přichytit v podstatě kdekoliv, ať už ke stropu, za dveře, ke hrazdě, ke stromu, budově apod. Cvičení s tímto systémem rozvíjí svalstvo vašeho těla a buduje jeho sílu. Vše závisí pouze na odporu vašeho těla, který lze velmi jednoduše regulovat.  Cvičení je poměrně zábavné, protože je dynamické a především zapojuje kompletně celé tělo, které je následně schopné provádět nejrůznější pohyby v daleko efektivnější míře.

Co posílíte?

Mezi hlavní partie, které na TRX procvičíte, patří oblast břicha, záda, ABS, hrudník a pánev. Většina pohybů rozvíjí větší množství svalových skupin. Svalová hmota narůstá proporcionálně a rovnoměrně, což snižuje riziko poranění a postava bude vypadat celkově dobře a vyváženě. Spolu s tím se také zvyšuje výkonnost celého těla.

Cvičení na TRX má také tu výhodu, že máte veškeré cvičební pomůcky v jednom, takže nemusíte neustále přecházet od jednoho stroje ke druhému, nemusíte čekat na činky atd. Cvičení vám tak zabere méně času a díky vyšší intenzitě opakování je efektivnější.

Pomoc pro začátečníky

TRX systém je vhodný i pro začátečníky

Pokud byste chtěli na TRX začít cvičit, ale nemáte absolutně představu, jak na to, můžete vyzkoušet některé z okolních fitness center, ve kterých se zajisté pořádají pravidelné lekce cvičení s TRX. Zde se tedy můžete s tímto náčiním seznámit, osahat si jej a pochopit princip jeho fungování. Pokud se vám bude líbit, pak jej můžete koupit i sobě a cvičit s ním v podstatě kdekoliv, kde vás napadne, i v malém bytě, nebo hotelovém pokoji.

Variabilní TRX

TRX má tu výhodu, že je vhodné jak pro úplné začátečníky, tak i zkušené sportovce. Ti všichni si na něm najdou vhodné cviky a také intenzitu jejich zatížení. Cviky se navíc dají snadno stupňovat a vždy vše záleží jen a jen na vás a na tom, pro jakou obtížnost se rozhodnete. Pokud nezvládnete cviky, které vyžadují rovnováhu, můžete začít s jednoduššími, které vám ji zpočátku pomohou nalézt. Čím silnější budete, tím lepší bude i vaše stabilita.

Pokud se ti článek líbil zkus třeba tenhle.. Dřepy účinná cesta k silným a pevným nohám!

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Komentář

  1. 19. 10. 2019 at 19:05

    […] ve vašem fitku. Vyzkoušejte proto některý ze skupinových tréninků, například TRX posilovací systém, zumby, bosu, pilates, power jógy apod. Na takovémto tréninku si dáte řádně do těla a […]

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..