Snažíte se jíst pravidelně, ale máte stále hlad?
Snažíte se jíst pravidelně, ale máte stále hlad?

Prozradíme vám, co za tím stojí!

 Snažíte se žít zdravým životním stylem, hlídat si jídelníček, ale přesto se vám často stává že máte hlad? Za tímto pocitem může stát mnoho chyb ve vašem stravování či špatně uzpůsobený jídelníček pro váš metabolismus. Změňte proto vaše dosavadní stravování a upravte ho tak, abyste během dne nepociťovali hlad.

Už mám zase hlad…

Cítit občas hlad je poměrně normální, ale pokud dodržujete určitý jídelníček, není to příliš zdravé. Zdravý jídelníček by měl být vytvořen přímo vám na míru a měl by být sestaven tak, abyste pocit hladu nestihli cítit. Hlad je prostě fyziologickým procesem, který zprostředkovává hormon ghrelin. Ten se začíná vytvářet ve chvíli, kdy je váš žaludek prázdný, aby vás upozornil, že je potřeba se znovu najíst. Pokud však máte hlad během dne často a dostavuje se i brzy po jídle, něco je špatně.

Pozor na pitný režim

Problémem nutně nemusí být strava, ale pitný režim. I když bude váš energetický příjem vyvážený a přizpůsoben vašemu dennímu tréninku, může se dostavit zvláštní pocit hladu. Problémem může být jednoduše to, že málo pijete a vaše tělo je dehydratované. Nedostatečný příjem tekutin sebou nese pocity únavy, vyčerpání a váš organismus se snaží bránit tím, že vyžaduje více energie, tedy potravy.

Zvláště pokud jste v tréninkovém režimu, měli byste na dostatečný přísun tekutin dbát. Nutné ho je vždy upravovat podle denní zátěže, vašeho zdravotního stavu či počasí. Jinak budete pít během letního dne, kdy vás čeká trénink a jinak v zimě, kdy doma jen lenošíte. Vhodné je vždy vypít sklenici vody po probuzení, jelikož je vaše tělo dehydratované po celé noci a přibližně 15 minut před každým jídlem. Někdy může být totiž hlad jen maskovanou žízní.

Nedostatek vlákniny

Za častými pocity hladu může stát také nedostatečný obsah vlákniny ve vaší stravě. I když si hlídáte přijímaný obsah bílkovin, tuků a sacharidů, neměli byste zapomínat ani na vlákninu. Ta udržuje váš trávicí trakt zdravý a stará se o jeho správné funkce. Kromě toho vás vláknina skvěle zasytí a chrání vás před časnými pocity hladu. Dospělý jedinec by měl za den zkonzumovat asi 30 gramů vlákniny. Dopřávat si ji můžete z ovoce, zeleniny, luštěnin, semínek, celozrnných potravin atd. Dobrým zdrojem vlákniny pro sportovce jsou například vločky. Vláknina vás udržuje nejen zdravými, ale také sytými a ochrání vás před pocity hladu.

A co snídaně?

Vstáváte ráno na poslední chvíli, rychle se opláchnete, obléknete a vyrážíte do práce. Zde vás čeká zápřah od začátku dne a vy zapomínáte na snídani. Stává se vám to často? Za častými pocity hladu totiž může sátá i to, že pravidelně vynecháváte snídani. Vaše tělo je tak brzy unavené, vyčerpané a cítí hlad. Nutné je, abyste si pravidelně dopřávali snídani, která bude vydatná, zdravá, vyvážená a nejlépe bohatá na vlákninu, která vás zasytí na celé dopoledne. Ideální snídaní jsou ovesné vločky s ovocem a jogurtem, smoothie s vločkami či celozrnné pečivo se zeleninou a sýrem. Ne nadarmo se snídani říká, že je základem vašeho dne. Nastartuje ráno váš metabolismus a postará se o to, aby byl váš den energeticky vyvážený.

Malé porce

Pokud je váš dosavadní jídelníček jen provizorním a nekvalitně propracovaným, mohou se také objevit pocity hladu. Problémem jsou například příliš malé porce, které neodpovídají vašemu dennímu energetickému výdeji. Vaše tělo strádá a potřebuje se pořádně, vydatně a zdravě najíst. Snažíte-li se cvičit či tvarovat vaši postavu, přizpůsobte tomuto režimu i váš jídelníček. Pomůže vám k tomu, abyste se cítili skvěle a vaše tělo dostalo vše, co potřebuje.

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Chytré hodinky jako motivace

Chytré hodinky jako motivace

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..