Míchaná vajíčka které vám dodají energii do celého dne
Míchaná vajíčka které vám dodají energii do celého dne

Míchaná vajíčka, která vám zajistí energii


Budete potřebovat:

Míchaná vajíčka si uděláme z:

  1.  4 – 6 celých vajec i se žloutkem
  2.  30 – 60 gramů ovesných vloček
  3.  15 gramů kostkového másla
  4.  Polotučné mléko – 20 – 30 ml
  5.  Sůl a pepř 

Možná si říkáte, že žloutky vajec obsahují vysokou hladinu cholesterolu a tak jste slyšeli, že je dobré oddělit žloutek od bílku.
Opak je ovšem pravdou. Jako sportovci přebytečný cholesterol spálíte a můžete jíst až 10 vajec denně bez obav, že by na vaše tělo mohly mít negativní dopad.
Také se v nich ukrývají důležité minerály a větvené aminokyseliny, připomínající nejvíce složením BCAA, které chrání vaši svalovou hmotu před katabolismem.

 

míchaná vajíčka

Důvod této snídaně

Je vhodné po probuzení konzumovat určité množství bílkovin doprovázené se sacharidy. Tato kalkulace se odvíjí od vaší tělesné hmotnosti, to by ovšem byla záležitost dalšího článku…  Kombinace vajec a vloček vám zajistí energii do celého dne a protože ovesné vločky jsou zdrojem pomalu vstřebatelných cukrů, neunaví vás a budou vám postupně dodávat potřebnou energii. Zároveň vám pomůžou lépe vstřebat vaši snídani, protože samotná míchaná vajíčka mohou být velice těžkým jídlem.

Jde se vařit

Na sporáku nastavte mírný oheň a dejte si na pánev rozpustit máslo, použijeme ho místo oleje.
Do mističky si rozklepněte všechna vajíčka, přilijte mléko, které naše vajíčka krásně zjemní a nasypte ovesné vločky.
Přidejte sůl a pepř podle chuti, můžete předem nebo až na konci, až náš finální produkt bude hotový.

Vylijte celou směsici na pánev a na mírném ohni míchejte, dokud se z vajíček nevypaří tekutina a nevytvoří se nám žluté hrudky.

Podávejte, naše míchaná vajíčka jsou hotova!

míchaná vajíčka

Ochuťte si je ještě více

Míchaná vajíčka si můžete posypat nakrájenou jarní cibulkou, pažitkou.
Můžete také ještě před vařením vajec si na pánvi osmažit kuchyňskou cibuli a nebo červenou, slaninu, salám pro chuť. Ovšem nutriční hodnoty v takovémto případě jsou pasé, protože se vlivem smažení všechny znehodnotí. Jde pouze o záležitost chuti.

Plátky avokáda také nejsou špatnou volbou a s vajíčky to jde dobře dohromady. Avokádo je zdrojem zdravých tuků, které napomáhají k produkci testosteronu, redukují estrogen a jsou blahodárné pro naši kůži, vlasy a nehty.

Další skvělou kombinací je zelenina obecně, konkrétně takový baby špenát, který má široké spektrum minerálů, což z něj dělá velice užitečnou zeleninu.
Díky vláknině ze zeleniny se tělu lépe daří vyprovodit cholesterol z těla pryč a to se nám zrovna u míchaných vajíček hodí.

JAMES
Redaktor a překladatel, který neustále zdokonaluje své fitness znalosti. Společně získáme tvou vysněnou postavu!

Mohlo by se ti líbit

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.