Kreatin – výhody jeho užívání
Kreatin – výhody jeho užívání

Kreatin – proč bychom jej měli užívat


Posune váš trénink o stupeň výše – bavíme se o doplňku stravy

Kreatin slouží jako rychlý zdroj energie. To vám umožní v posilovně vydat lepší výkon. Vaše svaly mohou zůstat delší dobu pod zátěží, kterou by normálně nezvládly a dochází tak k efektivnější svalové stimulaci. Jednoduše řečeno, více si potrháte svalová vlákna, jejichž opětovné zacelování vnímáme jako svalový růst.
Může být výborný i v době stagnace, kdy vám pomůže překonat váhy, se kterými zápasíte a rázem se přehoupnete zase o kousek dál.

Hodí se  k jakýmkoliv sportům či aktivitám, kdy vystavujete vaše tělo krátké fyzické zátěži.

Jeho fungování

Kreatin nebuduje svalovou hmotu, on napomáhá k jejímu budování. Na to musíte pamatovat. Slouží pouze jako pomocník, který vám dodá potřebnou energii během vašeho tréninku.

kreatinVáže na sebe vodu a roztahuje cévy, díky čemuž se do svalů dostává více krve a vy to pociťujete v podobě vyšší síly a výdrže.

Pro rozptýlení obav – vedlejší účinky nejsou známy a je to přirozená látka, kterou získáváme konzumací některých potravin. Tělo ji samo vyrábí.

Dávkování a aplikace

Možná jste někdy slyšeli o sytící fázi. Osobně bych ji nedoporučoval.
Aplikujte dávku od 5-10 gramů před tréninkem a 5-10 gramů po tréninku.
Pokud budete užívat dlouhodobě vysoké dávky kreatinu, riskujete ledvinové komplikace a žaludeční problémy.

Ideální je jej pozřít v kombinaci s glutaminem, na který se přímo váže. Kreatin sám o sobě potřebuje sacharidy, aby plně fungoval. Někteří lidé doporučují jeho konzumaci s džusem (5g na 2dl).

Vyvarujte se užívání v kapslové formě. Plasty z kapslí se v žaludku musí dlouho rozkládat, zatěžují trávení a nedosahují takové efektivity, jako je tomu u práškových forem.

Kreatin neexistuje jen jako doplněk stravy

Jeho hojné zastoupení je i v některých potravinách, obzvláště v mase rybím, hovězím a vepřovým.

Mýty o kreatinu

Že se kreatin nehodí do diety a že po něm ztloustnete a přiberete na váze?

To je holý nesmysl. Ano, váže na sebe vodu, ale nemá nic společného s vaším procentuálním podílem tuku. Naopak, svaly jsou plnější a pevnější. Proto se může používat i v dietě.
Je pravda, že na váze přiberete, ale to má na svědomí vyšší zadržování vody.

 

JAMES
Redaktor a překladatel, který neustále zdokonaluje své fitness znalosti. Společně získáme tvou vysněnou postavu!

Mohlo by se ti líbit

Chytré hodinky jako motivace

Chytré hodinky jako motivace

2 Komentářů

  1. Ján
    29. 8. 2018 at 16:34

    hej ale že podporuje vypadávanie vlasov nepíšu skoro nikde …:D (určitú formu testosterónu zvyšuje)

    1. JAMES Autor
      29. 8. 2018 at 19:16

      S tím vypadáváním vlasů je to dost sporné. Vsadím se, žes to určitě viděl u Lamky ve videu 🙂
      To vypadávání je tak hrozně geneticky vrozené, že zkoumat, jaký podíl viny na tom může nést užívání kreatinu, je podle mého zanedbatelné.

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..