Necvičte jen v posilovně!
Necvičte jen v posilovně!

Aneb proč je důležité cvičení kombinovat i s jinými sporty

Patří mezi vaši týdenní cvičící rutinu jen to, že chodíte pravidelně do posilovny? Vyzkoušejte váš posilovací režim proložit i jinými sporty, které rozvíjí flexibilitu, výkonnost či efektivně posilují vnitřní svaly. Nepropadejte stereotypu a dopřejte si různorodý pohyb a cvičení.

Pravidelný trénink

Máte nastavenou pravidelnou rutinu a navštěvujete posilovnu třikrát do týdne? Ideální je, pokud cvičíte čtyřikrát až pětkrát do týdne, ale ostatní dny byste měli věnovat odpočinku a svalové regeneraci. Pokud vám zbývají dny navíc, ve kterých se cvičení v posilovně nevěnujete či byste cvičení v posilovně rádi proložili jiným pohybem, je to jen dobře.

Odlišné cviky

Cvičení v posilovně je efektivní, jelikož můžete cílit na ty svalové skupiny, které chcete posílit a vždy přesně víte, co posilujete. To se u běhání, jízdy na kole či tenisu říct nedá, ale přináší vašemu tělu jiné plusy. Posilování v posilovnách se totiž často stává po pár měsících stereotypní a je i ze zdravotních důvodů vhodné ho prokládat i jinými sporty. Místo pěti cvičení v týdnu v posilovně si dopřejte 3 x cvičení v posilovně a přidejte jízdu na kole, běh, návštěvu bazénu či jógu. Různorodá cvičení vám totiž přináší řadu výhod a rozšíření spektra vašich dovedností.

Pružní, výkonní a svalnatí

I při plavání je cvičení

I když budete díky návštěvám posilovny svalnatí a plní síly, možná vám bude chybět dostatečná kondice a pružnost. Zajděte si proto občas do bazénu, kde můžete svaly zregenerovat a dostatečně protáhnout či na hodinu jógy, kde si procvičíte svou flexibilitu. Vhodné je totiž pracovat na vašem těle komplexně a posilovat více jeho stránek. Pro vaše tělo je to zdravější a vy se můžete zlepšovat i v jiných sportech. Stačí, když návštěvy posilovny o tyto sporty doplníte.

Zaměřte se na to, co potřebujete

Nutné je si také stanovit, co je pro vás prioritní. Chcete nabrat svalovou hmotu, posílit vnitřní svalstvo, zlepšit kondici, zhubnout? Na základě vašich požadavků byste si měli sestavit cvičící plán. Například pro člověka, který chce co nejvíce nabrat svalovou hmotu, je ideální častěji navštěvovat posilovnu a občas tuto návštěvu vyměnit za bazén či běh. Naopak chcete-li se zaměřit na hubnutí tukové hmoty, dopřejte si více běhání, jógy, která posiluje vnitřní svalstvo, a zapojte také návštěvy posilovny. Každý z nás si musí svůj cvičební plán přizpůsobit podle toho, jaké očekává výsledky a čeho přesně chce dosáhnout.

I chůze je cvičení!

Cvičíte pravidelně v posilovně, ale téměř vždy a všude jezdíte autem? Do obchodu, do práce, na výlety, do posilovny? Nezapomínejte, že nejpřirozenějším pohybem pro člověka je chůze. I tedy budete pravidelně navštěvovat posilovnu, vaše vnitřní svalstvo ochabuje a vaše přirozeně správné držení těla se může ztrácet. Snažte se proto chodit alespoň občas pěšky a protáhnout si tak celé těle. Snažte se při chůzi opravdu myslet na chůzi. Vždyť právě chůze je tím, co nás preventivně udržuje v dobré kondici a nezatěžuje nijak klouby dopady či velkými váhami. Nezanevřete ani na přirozený pohyb v takto uspěchané době, kdy se i do posilovny a fitness center jezdí autem.

Trocha adrenalinu při cvičení

Necvičte jen v posilovně! Trocha adrenalinu při cvičení?

Zkuste váš dosavadní cvičící režim obohatit i o trochu netradiční sporty. Právě ty přinesou sportovním aktivitám jiný rozměr a vy se pořádně vyřádíte. Jednat se může například o návštěvu jumping arény, jízdu na kole v terénu či zaběhnutí specifického typu tratě s překážkami apod., což je dnes velmi populární. Sport získá na dalším rozměru a procvičíte nejen vaše tělo, ale také mozek.

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Chytré hodinky jako motivace

Chytré hodinky jako motivace

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..