5 tipů pro zdravé a chutné snídaně
5 tipů pro zdravé a chutné snídaně

Ne nadarmo se říká, že snídaně je základ dne. Díky snídani získáváme energii po celý den a chutná snídaně je skvělý způsob pro příjemný začátek dne. Chcete si dopřávat chutné snídaně a dbát při tom na své zdraví? Příprava takové snídaně nemusí být časově náročná a přitom může být snadná na přípravu. V následujícím článku vám přinášíme tipy pro zdravé a chutné snídaně.

1) Ovesné vločky na mnoho způsobůovesné vločky jako snídaně

Ovesné vločky jsou jednou z nejpopulárnějších zdravých snídaní. Mnoho lidí má však k ovesným vločkám odpor. Základ chutných vloček spočívá ve správné přípravě, díky které vytvoříme velmi chutný pokrm s širokými možnostmi dochucení. Doporučujeme vločky namočit do vody na pár hodin, čímž dojde k jejich změkčení. Vločky přivedeme k varu a dle chuti dolijeme mléko. Následně můžeme pokrm dochutit všemi druhy ovoce, kakaem, skořicí, medem, chia semínky nebo vším, co nás napadne. Častým a chutným ochucením bývá proteinový prášek, který se běžně míchá s vodou, ale může posloužit i k ochucení vloček. V případě, že se nechcete zatěžovat přípravou vloček, je výhodná koupě instantních ovesných vloček ze specializovaných obchodů s fitness doplňky.

2) Vejce smažená nebo vařená

Dalším výživným a chutným pokrmem mohou být vejce. Tento pokrm nabízí také mnoho způsobů přípravy. K vejcím můžeme přidat restovanou šunku, nízkotučný sýr, zeleninu či celozrnné pečivo. Při smažení používáme výhradně jen zdravý tuk. Vajíčka můžeme lehce posolit a ochutit pepřem. Vařená vejce můžeme podávat s cereálním chlebem.

3) Zdravé tousty

Klasické zapečené tousty zná nejspíš každý. Oproti normálním toustům použijme celozrnné pečivo, které připravíme s kvalitní šunkou a nízkotučným sýrem. Vše můžeme zapéct v toustovači nebo klasické troubě. Pokrm doplníme zeleninou, která tělu poskytne potřebnou vlákninu a vitamíny.

4) Rychlý ranní shake

Patříte-li k zaneprázdněným lidem, můžeme využít jako ranní zdroj živin shake, jehož základem může být kvalitní proteinový přípravek, který je dostupný v obchodem s doplňky stravy. Protein přidáme do vody, následně můžeme přidat rozmixované ovesné vločky, různé druhy ovoce, kakao či med. Vše rozmixujeme do nápoje s konzistencí podle vlastního vkusu.

5) Mugcake

Populární a jednoduchou snídaní jsou tzv. „mugcakes“, což můžeme přeložit jako „hrníčkový koláč“. Receptů na mugcake je mnoho, vše spočívá v jednoduchém smíchání nejrůznějších ingrediencí do hrníčku, které následně upečeme v mikrovlnné troubě. Příkladem receptu může být smíchání špaldové mouky, kokosového oleje, javorového sirupu, rozehřáté čokolády, vody a špetky soli. Vznikne nám čokoládová hmota, která po zapečení vytvoří skvělý koláč. Můžeme jej podávat s řeckým jogurtem, medem, tvarohem či ovocem.

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

4 Komentářů

  1. 3. 7. 2018 at 16:40

    […] Tipy pro zdravé a chutné snídaně […]

  2. 5. 8. 2018 at 15:36

    […] 5 tipů pro zdravé a chutné snídaně […]

  3. 25. 8. 2018 at 14:12

    […] ráno, dopřejte si před cvičením alespoň něco malého, co obsahuje sacharidy. Vynecháte-li snídani, tělo si začne vytvářet energii ze svalů a tento proces není vhodný při hubnutí, ani pokud […]

  4. 10. 9. 2018 at 17:04

    […] ČTĚTE TAKÉ: 5 TIPŮ PRO ZDRAVÉ A CHUTNÉ SNÍDANĚ […]

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..