5 tipů pro zdravé a chutné snídaně
5 tipů pro zdravé a chutné snídaně

Ne nadarmo se říká, že snídaně je základ dne. Díky snídani získáváme energii po celý den a chutná snídaně je skvělý způsob pro příjemný začátek dne. Chcete si dopřávat chutné snídaně a dbát při tom na své zdraví? Příprava takové snídaně nemusí být časově náročná a přitom může být snadná na přípravu. V následujícím článku vám přinášíme tipy pro zdravé a chutné snídaně.

1) Ovesné vločky na mnoho způsobůovesné vločky jako snídaně

Ovesné vločky jsou jednou z nejpopulárnějších zdravých snídaní. Mnoho lidí má však k ovesným vločkám odpor. Základ chutných vloček spočívá ve správné přípravě, díky které vytvoříme velmi chutný pokrm s širokými možnostmi dochucení. Doporučujeme vločky namočit do vody na pár hodin, čímž dojde k jejich změkčení. Vločky přivedeme k varu a dle chuti dolijeme mléko. Následně můžeme pokrm dochutit všemi druhy ovoce, kakaem, skořicí, medem, chia semínky nebo vším, co nás napadne. Častým a chutným ochucením bývá proteinový prášek, který se běžně míchá s vodou, ale může posloužit i k ochucení vloček. V případě, že se nechcete zatěžovat přípravou vloček, je výhodná koupě instantních ovesných vloček ze specializovaných obchodů s fitness doplňky.

2) Vejce smažená nebo vařená

Dalším výživným a chutným pokrmem mohou být vejce. Tento pokrm nabízí také mnoho způsobů přípravy. K vejcím můžeme přidat restovanou šunku, nízkotučný sýr, zeleninu či celozrnné pečivo. Při smažení používáme výhradně jen zdravý tuk. Vajíčka můžeme lehce posolit a ochutit pepřem. Vařená vejce můžeme podávat s cereálním chlebem.

3) Zdravé tousty

Klasické zapečené tousty zná nejspíš každý. Oproti normálním toustům použijme celozrnné pečivo, které připravíme s kvalitní šunkou a nízkotučným sýrem. Vše můžeme zapéct v toustovači nebo klasické troubě. Pokrm doplníme zeleninou, která tělu poskytne potřebnou vlákninu a vitamíny.

4) Rychlý ranní shake

Patříte-li k zaneprázdněným lidem, můžeme využít jako ranní zdroj živin shake, jehož základem může být kvalitní proteinový přípravek, který je dostupný v obchodem s doplňky stravy. Protein přidáme do vody, následně můžeme přidat rozmixované ovesné vločky, různé druhy ovoce, kakao či med. Vše rozmixujeme do nápoje s konzistencí podle vlastního vkusu.

5) Mugcake

Populární a jednoduchou snídaní jsou tzv. „mugcakes“, což můžeme přeložit jako „hrníčkový koláč“. Receptů na mugcake je mnoho, vše spočívá v jednoduchém smíchání nejrůznějších ingrediencí do hrníčku, které následně upečeme v mikrovlnné troubě. Příkladem receptu může být smíchání špaldové mouky, kokosového oleje, javorového sirupu, rozehřáté čokolády, vody a špetky soli. Vznikne nám čokoládová hmota, která po zapečení vytvoří skvělý koláč. Můžeme jej podávat s řeckým jogurtem, medem, tvarohem či ovocem.

Redakce DPaM
Profil redakce magazínu DPaM

Mohlo by se ti líbit

Jak sestavit tréninkovou hodinu?

Jak sestavit tréninkovou hodinu?

Jaké výhody má trénink ve dvou!

Jaké výhody má trénink ve dvou!

4 Komentářů

  1. 3. 7. 2018 at 16:40

    […] Tipy pro zdravé a chutné snídaně […]

  2. 5. 8. 2018 at 15:36

    […] 5 tipů pro zdravé a chutné snídaně […]

  3. 25. 8. 2018 at 14:12

    […] ráno, dopřejte si před cvičením alespoň něco malého, co obsahuje sacharidy. Vynecháte-li snídani, tělo si začne vytvářet energii ze svalů a tento proces není vhodný při hubnutí, ani pokud […]

  4. 10. 9. 2018 at 17:04

    […] ČTĚTE TAKÉ: 5 TIPŮ PRO ZDRAVÉ A CHUTNÉ SNÍDANĚ […]

Zanechej Odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.